Hur man vet CosplayPublished: måndag 19 september, 2016
Cosplay är den engelska förkortningen för kostym lek, är japanska ????. Den använder kläder, smycken, smink och rekvisita för att spela anime, karaktärer i spelet. De människor spelar cosplay kallas cosplayer.
Den snäva tolkningen av cosplay är imitation, klä upp avataren av världen, även kallad rollspel. Så ny innebörd komma från Internet, som ofta används för att describle "de människor som utgör viss person". Till exempel, vid något tillfälle, visar en ID själv är en stjärna fan av A .Men folk Saied orden häxa ont A.So andra fans säger att du är en "cos", betyder bara att du inte är fan av A. Till viss del är innebörden av cosplay i Internet en nagative. Eftersom innebörden är cosplay en förkortning av kostym spela, är handlingen cos, så människor spelar det kallas coser.In utsträckning, den tidigaste kinesiska innebörden av cosplay kommer från Tailwan, som roll playing.but innebörden på samma sätt som spelet rollspel spel, så undviker samma betydelse författaren använder ofta en annan innebörd som "kläder playing" .I mordern samhället, det describle att använda kläder, smycken, smink och rekvisita för att spela roller i anime? tecknad? spel eller musiker, film acter.From dessa, kan vi hitta cosplay har en stor wild, med andra ord, där cospley, där mode. Originalet av cosplay, höjs med Nov.Takahashi, idén kommer från en make-up part i San Francisco, och skrev en artikel whitch visade glada i cosplay, då cosplay åtgärder anlände på japanska. Även om den ursprungliga är inte i Japannese, men japanska cosplay göra en viktig påverkan i US.Crossdressing som crosdressing själv, säger vi att han inte cossplay. Crossplay är inte cosdressing.Just har relationen med roler och spelare kön. crossplaying och crossdressing inte förklara en persons sexuella läggning. Du kan inte döma en Crossplayer manliga (kvinnliga) homo- eller bisexuella. Som livet crossdressing, mer eller mindre på en persons sexuella läggning antydde, men ska du inte antar att du kan vara helt fel. Glomp Definition: ett uttryck för grattis eller hälsning kram. Eftersom den ursprungliga cosplay, människor håller den ursprungliga platsen är i Japannese, naturligtvis, om detta är grunden för den nuvarande cosplay idén om det verkligen kan vara berörda. Men om I stort sett är den verkliga födelseplats animeringen cosplay definitivt ligger på västra halvklotet, USA, och även sagt om du verkligen vill utforska från cosplay ursprungliga form, då kan jag berätta utan tvekan cosplay dök upp i år innan det första året bland flera århundraden! Eftersom både den grekiska dyrkan fanns runt 1000 f.Kr., eller senare medförfattare de två stora grekiska epos "Iliaden" och "Odysséen" av gruppen aktiv i den 8: e århundradet före Kristus, den store sångaren som faktiskt spela rollen av andra. Den tidigare ledningen i ett senare profet, siare, framgångsrik cosplay Guds existens apostlar, medan den senare är nu scenen drama som upphovsman, superb cosplay av de episka gärningar hjältar. I själva verket, cosplay och klä upp betydelsen att omfatta inte bara hänvisar till utseendet på visualisering av ett slag, att cosplay mänskligt hjärta. Fortsätt sedan att prata om vad cosplay verkliga födelseplats - USA. Under 17-talet, Jesuit metod framgångsrikt att göra "Magic Slide" (magiska lykta) efter populära filmer i Europa, till slutet av 1930-talet och möss verkade amerikansk animation stil har verkligen en tydlig definition, men den verkliga historien om den första animerade figuren spelas av dem Cosplay är också under denna period. Musse Pigg i USA och världen är i ropet. Walt Disney såg möjligheten att skapa världens första Disneyland 1955, och för att själva produkten för publicitet och bättre locka turister, särskilt Walt Disney uppmanade också anställda att bära Musse Pigg-kostymer för turister eller ta bilder. Den ursprungliga gruppen av okända personer klädda Musse Pigg är den verkliga förfader till dagens världsomspännande Cosplay beteende. Gruppen var klädd i en Disneyland i en Musse Pigg, Pluto, Långben, Kalle Anka och andra Disney tecken producerade Cosplay dräkter och rekvisita Walt Disney Company tidigare avsnitt. Efter Disneyland inrättades officiellt, och Walt Disney utökat storleken på sektionen rekvisita, inte bara för film och tv-arbete rekvisita, men också vara ansvarig för allt arbete som krävs i Disneyland Cosplay dräkter. Tidiga Cosplay dräkter som används med fast form av en "stor påse", saknar av skönhet och komfort, är den färdiga produkten även relativt mer ojämn, som är benägna att sätta på fenomenet korta andetag efter en sådan dräkt. Trots detta har den här gången Disney Cosplay kläder produktion ansetts vara en viss omfattning. Samtida cosplay ursprungliga syftet fortfarande forma ur form på en kommersiell snarare än för konsumtion som nu på en populär smak. USA, eller mer exakt, eftersom Disney Contemporary Cosplay sant faktum, det är en mycket viktig grund, när Disney karaktärer som klänning som bärs av honom själv och Cosplay dräkter av storskalig produktion. Även dagens Cosplay dräkter klä upp sin egen sömnad. Men som en samtida Cosplay originator, den har en standardiserad och systematisk organisation av dräkt produktion är en nödvändig förutsättning. Gud Osamu Tezuka 1947 serien bygger på Sakai original Red Book Comics "New Skattkammarön" hårda kanter, och kvitta en samtida tecknad serie vurm. Vilket skapar en hel japansk animation, välstånd spelmarknaden, fastställa den verkliga animation, status av spelet som en solid grund. Just det ögonblicket, Disney typ av publicitet gjort Cosplay händelse infördes till Japan, det finns animation, industri entusiaster från imitation, är resultatet en växande trend, och nu har blivit Japan animation, industrins normala aktiviteter. I Japan visade den tidigaste Cosplay runt 1955, när Cosplay bara bli en klänning sak bland barn, en ganska speciell klänning. När många barn klädda "Moonlight Mask" och "juvenil Jeter" Japanerna inte gillar Disneyland whitch har specialiserat sig på de produktionsenheter Cosplay dräkter och linjenummer, såsom de som vill klä upp och har samma animation hjälte kostymer, sedan det måste vara bra, vänligen målare målat kläder för att utforma ritningar och ett varuhus eller genom division skräddare sy. Idag berömda spelet producenten Hiroi prins barndom Cosplay dräkter konstruktion begärs från de geisha nära sitt hem stängd för en geisha gata målade för honom. Efter detta har mer rå situation upprätthållits i nästan två decennier tills slutet av 1970 till början av 1980-talet, Japan upplevde ACG prospektering och tillväxt, den här gången i Japan Cosplay verksamhet från början se version i din mamma d? Jinshi konventionen och aktiv improvisations atmosfär för varje program, i museiförening och andra tillfällen, var den senare idén tillsammans med en tecknad uppvisningsmatch konferens ofta. I en värld av science fiction, vid årsmötet 1984 hölls i Los Angeles, för att delta i mötet i japansk animation hem-cum-studio och japansk konst "Studio Hard" Nobuyuki Takahashi, Verkställande direktören för en ett slags själv tolkning av rollen i scenkonst makeup natur och beteendet hos ett formellt system med engelska ord "Cosplay" häxa representeras, Cosplay därav namnet. + Av 1990-talet, japansk animation och spelindustrin höll framgångsrikt ett antal Comic Con och spelet visar, denna gång av japanska manga och videospel företag i syfte att främja sina egna produkter, så fick några av dessa män och kvinnor klädda som anime game show och serier avsnitt, fungerar spelet utställare spelar roll att locka publik. Denna rörelse kan sägas att innevarande år? Walt Disney och öppnade Disneyland samma knep för att leda bort, vi kan se samtida Cosplay formning och avslöjade nyckeln blomstrande i sig häxa bygger på animation, om spel kommersiell nivå, kan vi säga att det är ett sätt att kommersiella kampanjer, Cosplay själv var sannolikt att vara betydande utveckling och förståelse. På grund av detta, Cosplay kultur i animation, blir spelindustrin blomstra och populär, men av en mängd olika Cosplay händelser att införa media, har Internet en hel del information spridning om Cosplay, så frihet deltagarna ökade Cosplay och Cosplay bara gradvis fick verkligen och oberoende utveckling, kan vi säga att världen idag Cosplay koncept ärvt en betydande del av uppsättningen i Japan. Vad mera är, aktiviteten för cosplay coams up.likely make-up party.you kan se skillnaden kläder i common.And du kan lära av cosplay kultur av kläder, smink och spela. Modern cosplay använder i allmänhet animation, serier, spel, videospel, ljus romaner, filmer, tv-serier, speciellt foto, idol grupp, yrke, historiska berättelser för att skapa sina egna sociala berättelser eller andra materiella roll som mål, medvetet klädd som dräkter , rekvisita, plus matchen, smink, kroppsspråk, etc. Och parametrar för att spela som en människa "leva tillsammans" roll. En annan Cosplay främst på icke-mänskliga djur, militära vapen, transport, civil infrastruktur, operativsystem, webbplats, etc. antropomorfa, fylla i med själ wit, och lämpliga kostymer, rekvisita, smink, kroppsspråk och andra stödjande till göra dessa antropomorfa roller, som är noterade på ett gemensamt sätt och antropomorfism morfologiska utseende. |