Gratis Frakt!
OVER Skr1,965
 

Om Gameplay Overwatch Spel Online

Published: tisdag 8 november, 2016

Overwatch är en first person shooter som har gruppbaserade strider med två motsatta grupper av sex spelare varje [1] Spelare väljer en av flera hjälte tecken, var och en med sina egna unika förmågor och rollklasser De fyra karaktärsroller inkluderar :. Offense tecken med hög hastighet och attack men låg försvar, försvar tecken tänkt att bilda flaskhalsar för fiender, stödtecken som ger buffs och debuffs för deras allierade och fiender respektive (såsom healing eller hastighetsförändringar), och tank tecken som har en stor mängd rustning och slå poäng för att klara fiendens attacker och dra eld bort från lagkamrater. Under före match setup, spelarna på ett lag ges råd från spelet om deras lag är obalanserad, till exempel om de saknar defensiva hjältar, uppmuntrande spelare att byta till andra hjältar före match och balansera utgångs laget. [2] inom en match, kan spelare växla mellan karaktärer i spelet efter dödsfall eller genom att återvända till sin hemort. spelet har utformats för att uppmuntrar spelarna att byta tecken att anpassa när match framsteg.


En skärmbild från Overwatch Kostymer medan matchen. Spelaren och deras allierade anges i blått, medan motståndarlaget är i rött. Tecknet hälsa bar visas längst ner till vänster, deras huvudsakliga kompetens och attacker visas längst ned till höger, och deras framsteg mot deras slutliga visas längst ner i mitten.


Varje hjälte har en primär attack eller skicklighet och ytterligare minst två färdigheter som kan framkallas när som helst, vissa kräver en kort nedkylningsperiod innan de kan användas igen. Dessutom bygger varje spelare långsamt upp en meter mot sin karaktärs "ultimata" skicklighet ;. denna mätare byggs upp över tid, men kan bygga upp snabbare för att besegra motståndare eller utför andra nyttiga uppgifter för sitt lag som helande andra gruppmedlemmar när klar kan spelaren använda denna färdighet som helst som kan pågå i några sekunder (såsom ökad attack styrka eller immunitet mot attacker) eller vara en enda kraftfull åtgärd (såsom att återuppväcka några nyligen fallit gruppmedlemmar), varefter de sedan måste vänta på mätaren för att fylla upp igen. kommer Motsatta spelarna vara medvetna om användning av denna ultimata förmåga genom ett utropstecken från tecken, ofta i karaktärens modersmål, till exempel, kommer gunslinger McCree ropa "det är high noon" som spelaren griper den ultimata förmågan att rikta flera synliga fiender och hantera dödliga skador på dem fortfarande i sikte. Detta ger motsatta spelarna en kort stund för att försöka ta skydd eller reagera på lämpligt sätt.


En andra meter spår hur många i-runda poäng en spelare har gjort mål över tiden, som belönas för att döda eller hjälpa till att döda, vilket ger laget försvar eller healing, och scoring objektiva punkter. När en viss tröskel uppnåtts, spelaren karaktärens ikonen vara "on fire" representerar att detta tecken är ett hot, men i övrigt inte direkt påverka spelet. Denna mätare kommer att sakta sjunka om spelaren inte fortsätter att få poäng.


Spelet registrerar viktiga händelser i varje spelares prestationer, såsom en snabb antal dödar eller en effektiv användning av team healing. I slutet av spelet, spelservern bestämmer viktigaste pjäs av en spelare och visar detta till alla spelare på i slutet av spelet, som heter "Play av spelet" (ofta abbreviaed till "PotG" eller "POTG"). [7] i tävlingsmatcher, höjdpunkten i slutet av en match kallas "Spela av match" ( ofta förkortat till "POTM" eller "POTM") Cosplay, på grund av att de längre matcher i tävlingsmatcher. Upp till fyra individuella prestationer för spelare på båda lagen sedan markeras och spelare ges möjlighet att berömma en spelare vardera.


Spelare får upplevelse efter en match mot en metagame erfarenhetsnivå baserat på flera faktorer såsom om de vunnit eller förlorat, hur effektiva de använde sin karaktärs huvud befogenheter, tilldelas guld, silver eller brons för sitt lag över sex kategorier som de flesta tid på mål, och slå tidigare personliga rekord i dessa kategorier ;. denna erfarenhet är endast gjorts när du spelar på spelets matchmaking lägen och inte anpassade spel på att få en erfarenhetsnivå, kan spelaren få en byte låda, varje som innehåller fyra slumpmässiga kosmetiska objekt för enskilda hjältar, inklusive seger innebär, måla sprayer, alternativa skinn (dräkter), emotes och linjer. De kan också tjäna i spelet valuta som kallas "poäng" som kan användas för att köpa vissa kosmetiska poster direkt. Duplicera poster belönas med i spelet valuta. Spelarna har även möjlighet att köpa loot lådor med verkliga pengar genom mikrotransaktioner.