Gratis Frakt!
OVER Skr1,965
 

The Legend of Zelda Kostymer



The Legend of Zelda Link Cosplay Kostym
Skr1,393  Skr693
50% mindre



Legenden om Zelda spel har en blandning av action, pussel, äventyr/battle gameplay, utforskande, och känns läskigt. Dessa element har legat konstant under hela serien, men med förbättringar och tillägg finns i varje nytt spel. Senare spelen i serien omfattar även smygande, där spelaren måste undvika fiender medan förfarandet genom en nivå, samt racing delar. Även om spel kan slagen med en minsta mängd av utforskande och sidouppdrag, och spelaren är ofta belönas för att lösa pussel eller utforska gömda områden med hjälpsamma punkter eller ökade förmågor. Vissa är konsekvent och visas många gånger hela serien, liksom bomber, som kan användas både som vapen och för att öppna tilltäppta eller dolda dörröppningar, bumeranger som kan döda eller paralyserar fienden, nycklar till låsta dörrar, magiska svärd, sköldar och bågar och pilar, medan andra är unika för ett enda spel. Även om spelen innehåller många role-playing beståndsdelar (Zelda II var också den enda som inkluderar en upplevelse), de betonar enkelt hack Och slash-stil bekämpa över de strategiska, vända-baserad eller aktiv tid bekämpning av spel som Final Fantasy. spelets role-playing beståndsdelar, däremot, har lett till mycket diskussioner om huruvida eller inte den Zelda spel bör klassificeras som rollspel, en genre som serien hade ett starkt inflytande. [ 4]


varje spel i Zelda-serien har bestått av tre huvudsakliga områden: en overworld där rörligheten är mångfacetterat, vilket gör att spelaren en viss grad av handlingsfrihet, områden av interaktionen med andra tecken (endast grottor eller dolda rum i det första spelet, men utökas till hela städer i kommande spel) i vilket spelaren vinner speciala punkter eller råd, och grottor, områden av labyrintens layout, vanligen underjordiska, som innefattar ett brett spektrum av svåra fiender, bossar, och punkter. Varje dungeon har vanligtvis ett större objekt inuti, som normalt är nödvändiga för att lösa många av problemen i att dungeon och ofta spelar en avgörande roll i att besegra som dungeon boss liksom Gå igenom spelet. i nästan alla Zelda spel, navigera en dungeon underlättas genom att hitta en karta, som visar dess layout, och en magisk kompass, som avslöjar var betydande och mindre föremål, såsom nycklar och utrustning. i senare spel serien ingår också en särskild "boss key", som skulle låsa upp dörren till battlen dungeon boss enemy.


i de flesta Zelda spelen, spelarens liv mätaren är representerade i en rad av hjärtan. livet mätaren fylls ett antal olika sätt, inklusive plocka upp hjärtan vänster genom vissa besegrade fiender, feer eller fjädrarna ligger i särskilda platser, eller med hjälp av ett objekt såsom en potion. De flesta spel har "hjärtat" eller "en bit av hjärtat" som pris för att besegra slutbossen i en dungeon och också för att fylla vissa sidouppdrag, förlänga livet meter genom en heart.


den lekar pioneered ett nummer av drag som skulle bli branschstandard. Den ursprungliga legenden om Zelda var den första konsolen game med funktionen spara Som aktiv spelare att sluta spela och sedan återuppta senare. legenden om Zelda: Ocarina tid infört en targeting system som förenklade 3D kan spelas online.